Zakończył się już drugi w tym roku konkurs, w którym przedsiębiorcy ubiegali się o dotację na tworzenie sieciowych produktów w Polsce Wschodniej. Firmy złożyły 13 wniosków na łączną kwotę ponad 390 mln zł. Do efektywnego rozdysponowania jest 320 mln zł z Programu Polska Wschodnia. Produkty sieciowe to przedsięwzięcia, które jedną koncepcją łączą rozproszone atrakcje, miejsca, obiekty i usługi – z minimum dwóch województw – w gotową do sprzedaży ofertę.
"Polska Wschodnia odznacza się walorami przyrodniczymi, kulturowymi i historycznymi, wokół których firmy mogą tworzyć unikalne na rynku produkty. Przedsiębiorcom, którzy połączą swoje siły, fundusze z programu ułatwią przekucie dóbr makroregionu w konkretną, kompleksową ofertę. Produkt sieciowy da im wymierne korzyści ekonomiczne" – zaznaczył wiceminister rozwoju Adam Hamryszczak.
"Wśród oczekiwanych rezultatów są także nowe miejsca pracy" – dodał.
Zgłoszone w konkursie przedsięwzięcia zostaną ocenione m.in. pod kątem: innowacyjności, potencjału rynkowego produktu, wpływu na wzrost zatrudnienia czy promocję zielonej i zrównoważonej gospodarki. Dofinansowanie umożliwi przedsiębiorcom rozwój aplikacji i usług opartych na technologiach informacyjno-komunikacyjnych oraz inwestowanie w spójną infrastrukturę. Ponadto wsparcie pozwoli im na opracowanie i wdrożenie jednolitych standardów funkcjonowania i promocji produktu.
W przyszłym roku przedsiębiorcy staną przed kolejną szansą na zdobycie środków na tworzenie sieciowych produktów w Polsce Wschodniej. Konkurs na dofinansowanie tego typu przedsięwzięć odbędzie się na przełomie lipca i sierpnia. Informacje na temat pozostałych konkursów zaplanowanych na 2017 roku są dostępne w harmonogramie naborów wniosków.