Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

Wzór na konkurencję – oni już go znają

Nowoczesny design i zupełnie nowe pomysły na promocję. Ecoline oraz Bester Sklejki to firmy, które podjęły wyzwanie i postawiły na rozwój! Skorzystały z dotacji z Funduszy Europejskich. W efekcie wprowadziły do oferty nowe produkty, zmieniły swój wizerunek oraz poprawiły zarządzanie.

Dotacja, którą pozyskały Ecoline i Bester Sklejki, pomaga firmom wprowadzić zmiany z zakresu wzornictwa przemysłowego. Wsparcie podzielone jest na dwa etapy. Na początku przedsiębiorstwo przygotowuje nową strategię działania oraz ustala plan i zakres zmian. Następnie realizuje wcześniejsze założenia, np. kupuje niezbędny sprzęt. W pierwszym kroku firmy mogą otrzymać 100 tysięcy złotych dotacji, a w drugim…

Nawet 3 miliony złotych

Firma Ecoline projektuje i buduje linie lakiernicze do malowania proszkowego. Pieniądze z Programu Polska Wschodnia umożliwiły jej przeprowadzenie audytu wzorniczego. Jego efektem była nowa strategia działania. Zakładała ona projekt nowego wizerunku. Ecoline wprowadziła także usprawnienia w organizacji i poszerzyła swoją ofertę. A dzięki dotacji pozyskanej w drugim etapie wsparcia – prawie 3 milionom złotych – Ecoline kupiła między innymi profesjonalne maszyny.

Inwestycje sprawiły, że firma dysponuje teraz nowym rozbudowanym parkiem maszynowym. 

"Dzięki temu oferujemy klientom wysoką jakość produktów" – podkreśla Marcin Borowicz, specjalista ds. marketingu i zarządzania w Ecoline.

Jednym z nowych sprzętów jest laser. Dzięki niemu nawet skomplikowane zadania są realizowane z dużą precyzją. Nowy produkt to linia lakiernicza, która pozwala na malowanie ręczne, automatyczne lub przy użyciu robotów. Jest przeznaczona do farbowania elementów przemysłowych.

nowa maszyna lakiernicza w firmie Ecoline

foto: nowa maszyna lakiernicza w firmie Ecoline

Firma zmieniła też swój wizerunek. Powstało logo, które bardziej pasuje do charakteru przedsiębiorstwa. Ecoline odświeżyło też swoją stronę internetową. Te zmiany zapewniły firmie efektywną komunikację marketingową, silniejszą pozycję na rynku i większą sprzedaż.

Rodzinny biznes

Innym przedsiębiorstwem, które skorzystało z dofinansowania, jest Bester Sklejki. Rodzinna firma może pochwalić się produkcją materiałów wykorzystywanych w dużych aulach, np. sali koncertowej San Francisco Jazz. Zakład powstał w 1968 roku. Na początku XXI wieku zaczął się dynamicznie rozwijać. Główne zmiany jakie nastąpiły w firmie obecnie, to nowoczesne podejście do komunikacji z klientami oraz stworzenie nowej linii produkcyjnej. Dotacja z Funduszy Europejskich, jaką pozyskali to ponad milion złotych.

Za te pieniądze powstały zupełnie nowe: logotyp, strona internetowa i księga identyfikacji. Dzięki nim Bester Sklejki w atrakcyjny sposób przekazuje klientom swoje wartości, takie jak nowoczesność, tradycje rodzinne i wysoka jakość usług. Odświeżony wizerunek firmy to tylko jedna z wielu zmian, które są możliwie dzięki Funduszom Europejskim.

Kolejną było stworzenie nowej kolekcji produktów dekoracyjnych.

"Panele FORM to efekt kreacji polskich projektantów zainspirowanych skandynawskim designem. Następnie przedsiębiorstwo kupiło nowoczesne maszyny, które pozwoliły na ich wyprodukowanie. Wykorzystujemy naturalne materiały oraz opływające kształty, ciekawie odbijające światło, a także ręcznie wykańczane dekory– opisuje Adam Bester, dyrektor sprzedaży.

Takie pomysły pozwoliły zaistnieć firmie na rynku międzynarodowym. Dodatkowym atutem oferty jest personalizacja produktów. Dziś klienci mogą realizować zamówienia również na podstawie własnych pomysłów.

innowacyjne panele firmy Bester Sklejki

foto: innowacyjne panele firmy Bester Sklejki

Korzyść dla wszystkich.

Program Polska Wschodnia dał szansę na rozwój licznym przedsiębiorcom. Na podstawie wykonanych w ich firmach audytów dostrzegli potrzebne zmiany z zakresu wzorniczego. Plany na usprawnienie ich działalności nie ograniczały się wyłącznie do kupna nowego sprzętu. Firmy opracowały zupełnie nowe strategie w kontakcie z klientami, usprawniły wewnętrzne procesy organizacyjne oraz zmieniły komunikację wizualną. Dzięki tym innowacjom znacząco zwiększyły swój potencjał. Zastosowane zmiany wzornicze sprawiły, że mogą konkurować na rynku globalnym.

***

Artykuł pochodzi z Biuletynu eFEkty nr 3/53, autor: Paweł Banach. O tych i innych projektach, które powstały dzięki wsparciu Funduszy Europejskich przeczytacie w Biuletynie eFEkty.